Завершено буріння січних паль оправи 42-метрової демонтажної шахти над тунелем глибокого закладення між станцією «Сирець» та майбутньою «Мостицькою». Про це повідомили у ТОВ «Група компаній «Автострада».
«Наразі наші фахівці почали спорудження устя шахти — обв’язувального залізобетонного поясу. Також розпочинаємо буріння у внутрішньому контурі шахти водознижувальних свердловин — для відкачування води з водонасичених ґрунтів та спостереження. Після чого почнемо розробку ґрунту. Демонтажна шахта потрібна для того, аби вилучити на поверхню тунелепрохідний щит після проходки», — пояснили в компанії.

Запущено в роботу ще одну дільницю — котлован станції «Мостицька». Там триває перенесення комунікацій, влаштування обв’язувального залізобетонного пояса на стіні в ґрунті — це залізобетонні балки, забетоновані зверху стін котловану. Обв’язувальна балка розподіляє навантаження від ґрунту на всю стіну. Це необхідно, щоб котлован був міцним і безпечним для проведення робіт.
Невдовзі продовжать влаштування стіни в ґрунті, яка була частково зведена попереднім підрядником.



Двоярусні монолітні тунелі між станціями «Мостицька» та «Проспект Правди»: їх будують відкритим способом — у котловані, без застосування тунелепрохідного щита. У цих тунелях поїзди метро рухатимуться один над одним, але на станції прибуватимуть традиційно — в одній площині. Нині тут продовжується бетонування стін та перекриття тунелів.
«Працюємо „захватками“ — бетонуємо не увесь тунель одразу, а ділянками до 20 метрів, що дозволяє виконувати роботи швидше та ефективніше. Паралельно продовжуємо розробляти котлован для подальшого будівництва тунелів», — кажуть у Автостраді.
Станція «Проспект Правди» буде кінцевою «зеленої» гілки. Тут також передбачено оборотні тупики з оглядовою канавою, службовими приміщеннями та службовою платформою. У оборотних тупиках поїзди метро змінюватимуть напрям руху та відстоюватимуться вночі.
У серпні 2024 року «КП «Київський метрополітен» уклало договір на продовження робіт із будівництва Сирецько-Печерської лінії метрополітену в напрямку житлового масиву Виноградар із ТОВ «Група компаній «Автострада». Роботи мали орієнтовна розпочати у жовтні того ж року.«Важливо, що спорудження метро на Виноградар Autostrada розпочала за власні обігові кошти, без жодних авансів», — акцентували раніше у компанії.
Строк виконання будівельних робіт на Виноградар складає 30 місяців, а їхня вартість становить 13 785 000 000,00 грн.
«Група компаній «Автострада» вже добре зарекомендувала себе на аварійно-відновлювальних роботах на перегоні між станціями метро «Деміївська» — «Либідська» і виконала усі роботи в обумовлений термін.
Раніше «Вечірній Київ» докладно розповів, якими будуть станції метро на Виноградар, а також нагадав, як будували станції метрополітену у Києві за останні 30 років.
Фото: Компанія «Автострада»
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»