Центральною подією ювілейного проекту «20 сезонів сталості та інновацій» стане вистава, що буде показана на сцені Міжнародного центру культури і мистецтв (МЦКМ) «Жовтневий палац».
Про це повідомив головний балетмейстер театру, автор лібрето та хореографії, Раду Поклітару, під час брифінгу в пресцентрі «Київінформ».
Він зазначив, що вперше вирішив відступити від свого принципу — не створювати текстових пояснень до балетів. Хоча вже не раз працював із класичною музикою, Штраусова партитура стала для нього викликом — не лише з художнього, а й з композиційного боку.
«Сюжет балету базується на елементах водевілю та виразній пластичній драматургії. Я, здається, “наступив на горло” власній творчій гордості — звичайно, я не пояснюю свої постановки словами. Але цього разу я відчув, що глядачу слід дати підказку, що саме відбувається на сцені», — поділився Раду Поклітару.
За його словами, дія балету відбувається у фантазійному Відні XIX століття. Розкіш балів, блиск маскарадів та вишуканість костюмів створюють фон для заплутаних любовних інтриг і витончених перевтілень.
Візуальне оформлення вистави представлено у поєднанні цифрової сценографії та метафоричних костюмів. Художник костюмів — Дмитро Курята, співпрацею з яким Раду особливо цінує.
«З початку нашого знайомства на одному з телевізійних проектів я зрозумів, що хочу бачити Дмитра в театрі — з того часу намагаюся йому не зраджувати. А костюми до цієї постановки — справді розкішні. Коли ми ставимо балет на музику Штрауса, хочеться, щоб у ньому було бурління пристрастей, бризки шампанського, квіти — і щоб у душі співали солов’ї», — зазначив головний балетмейстер.
Важливу роль у створенні атмосфери відіграє відеосценографія Ольги Нікітіної — динамічне мультимедійне рішення, що змінюється синхронно з музикою та хореографією.
На брифінгу Раду також поділився своїми думками про роль театру в умовах війни:
«Я вважаю, що наша місія в тому, щоб, принаймні на півтори години вистави, глядач міг забути про реальність за межами зали. Якщо нам це вдається — це вже потужна балетотерапія».
Постановка «На прекрасному блакитному Дунаї» стала важливою подією і для трупи: за словами хореографа, у балеті важко передати почуття гумору, але цього разу команда прагнула зробити саме це.
«Ми створювали цю виставу з бажанням викликати усмішку — спершу в самих себе, як у перших глядачів. І, здається, нам це вдалося. А як зал реагуватиме — побачимо на прем’єрі», — підкреслив Раду Поклітару.
Прем’єра балету відбудеться у Києві 26 червня, друга дата показу — 3 липня 2025 року.
Ця постанова балету «На прекрасному блакитному Дунаї» реалізується за підтримки бюджету міста Києва відповідно до програми надання фінансової допомоги на поверотній безоплатній основі.
Вистава є центральною подією, що відзначає 20-річчя театру «Київ Модерн-балет» і є кроком до майбутнього, в яке, за словами головного балетмейстера, слід дивитися з оптимізмом.
У подальшому новий балет «На прекрасному блакитному Дунаї» Академічний театр «Київ Модерн-балет» планує показати в інших містах України.
Відео брифінгу на каналі Київінформ на Youtube:
Пресцентр Київінформ