У Києві завершився курс для майбутніх надавачів соціальної послуги для дітей з особливими освітніми потребами. Про це повідомила заступниця голови КМДА Марина Хонда.
Тренінги у Київському міському центрі соціальних служб стартували ще торік, і за цей час навчання пройшли 38 людей.
Цьогоріч до них приєдналися ще 15 учасників.
«Безбарʼєрний доступ до навчання кожній дитині з особливими освітніми потребами. Наразі Київ потребує щонайменше 230 асистентів дитини/учня» — наголосила Марина Хонда.
Вона розповіла. що навчання проходили кандидати, відібрані надавачем послуг — київським об’єднанням Спілки Самаритян України.
«Володіння навичками ефективної комунікації, безконфліктне спілкування та увага до потреб дитини — основа soft skills майбутніх асистентів», — підкреслила Марина Хонда.



Учасники курсу опановували:
- як підтримати дитину й забезпечити її повну й ефективну участь в освітньому процесі;
- як надавати дитині допомогу у пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, орієнтації у просторі;
- основи безпеки дитини під час навчання та інших заходів, передбачених освітнім процесом.
Заступниця голови КМДА розповіла, що для отримання соціальної послуги супровід під час інклюзивного навчання потрібно звернутися до управлінь соціального захисту населення Департаменту соціальної та ветеранської політики КМДА за місцем реєстрації дитини або безпосередньо до київського об’єднання Спілки Самаритян України.
Контактні телефони: (044) 201-35-04, (044) 201-35-01, 050-663-73-06.



У Київському міському центрі соціальних служб зазначили, що курс для соціальних робітників, які надають/планують надавати соціальну послугу супроводу під час інклюзивного навчання тривав 4 дні.
Серед завдань навчання було: формування та розвиток основних практичних навичок, спрямованих на забезпечення повної та ефективної участі дитини з особливими освітніми потребами в освітньому процесі. Це відбувається завдяки наданню підтримки та допомоги в пересуванні, самообслуговуванні, комунікації, харчуванні, орієнтації у просторі.
На зустрічі мова йшла і про забезпечення безпеки в приміщенні, на території закладу. де здобувається освіта та на іншій території під час екскурсій, навчальних поїздок, інших заходів, передбачених освітнім процесом. Окрім цього йшлося ознайомлення з правами та обов’язками учасників освітнього процесу в закладах освіти. Зупинилися на вдосконаленні навичок безконфліктного спілкування, уважного поводження та ефективної комунікації.
«Варто відзначити максимальну включеність та мотивованість, тих хто прийшов навчатися» — зауважила тренерка, заступниця директора Київського міського центру соціальних служб, майстер із соціальної роботи Олена Савченко.
Нагадаємо, торік в інклюзивно-ресурсних центрах столиці отримали підтримку 8,5 тисяч дітей з особливими освітніми потребами. Міська влада системно розвиває освіту в напрямі інклюзивності — збільшує фінансування, створює комфортний простір для дітей та покращує якість роботи фахівців.
Марія КАТАЄВА, «Вечірній Київ»