Цей закон став важливим кроком у процесі європейської інтеграції залізниці. Україна переходить від національних стандартів до єдиних європейських норм, що відкриває можливості для формування спільного ринку залізничних перевезень, підвищуючи таким чином безпеку руху та довіру з боку міжнародних партнерів.
Законопроект передбачає:
створення сучасної системи управління безпекою на залізничному транспорті відповідно до вимог ЄС;
впровадження оцінки ризиків і єдиних правил технічного регулювання;
нову систему обслуговування рухомого складу з чіткою відповідальністю за його стан;
європейські стандарти для допуску машиністів до роботи, а також їх навчання і підвищення кваліфікації;
технічну та операційну сумісність залізничної інфраструктури з країнами ЄС.
«Цей законопроект є частиною зобов’язань України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС та індикаторів ініціативи Ukraine Facility, що відкриває шлях до отримання фінансування від ЄС і Світового банку», — заявив віцепрем’єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.
Він також повідомив, що наступний етап — це розгляд проекту Верховною Радою України. Передбачається, що його положення наберуть чинності через три роки з моменту опублікування — цей перехідний період необхідний для адаптації галузі до нових стандартів.
Важливо зазначити, що генеральні директорати DG MOVE та DG NEAR підтвердили відповідність документа європейським вимогам у сфері безпеки, технічної сумісності та ліцензування залізничних компаній. У поєднанні із наступними підзаконними актами цей закон дасть можливість повністю імплементувати всі акти законодавства ЄС у цих сферах.
Нагадаємо, що в Києві залізничники оновили поїзд кільцевої електрички.
