Україна активізує інтеграцію в європейську залізничну мережу: досягнуті результати.

Цей закон став важливим кроком у процесі європейської інтеграції залізниці. Україна переходить від національних стандартів до єдиних європейських норм, що відкриває можливості для формування спільного ринку залізничних перевезень, підвищуючи таким чином безпеку руху та довіру з боку міжнародних партнерів.

Законопроект передбачає:

створення сучасної системи управління безпекою на залізничному транспорті відповідно до вимог ЄС;

впровадження оцінки ризиків і єдиних правил технічного регулювання;

нову систему обслуговування рухомого складу з чіткою відповідальністю за його стан;

європейські стандарти для допуску машиністів до роботи, а також їх навчання і підвищення кваліфікації;

технічну та операційну сумісність залізничної інфраструктури з країнами ЄС.

«Цей законопроект є частиною зобов’язань України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС та індикаторів ініціативи Ukraine Facility, що відкриває шлях до отримання фінансування від ЄС і Світового банку», — заявив віцепрем’єр-міністр з відновлення України — Міністр розвитку громад та територій України Олексій Кулеба.

Він також повідомив, що наступний етап — це розгляд проекту Верховною Радою України. Передбачається, що його положення наберуть чинності через три роки з моменту опублікування — цей перехідний період необхідний для адаптації галузі до нових стандартів.

Важливо зазначити, що генеральні директорати DG MOVE та DG NEAR підтвердили відповідність документа європейським вимогам у сфері безпеки, технічної сумісності та ліцензування залізничних компаній. У поєднанні із наступними підзаконними актами цей закон дасть можливість повністю імплементувати всі акти законодавства ЄС у цих сферах.

Нагадаємо, що в Києві залізничники оновили поїзд кільцевої електрички.