До кінця 2025 року Укрзалізниця має на меті знизити кількість адміністративно-управлінського персоналу не менше ніж на 25%.
Про це розповів генеральний директор компанії Олександр Перцовський в інтерв’ю виданню Forbes Ukraine.
Оптимізаційні заходи реалізуються в рамках програми “Залізна ефективність”, що включає зменшення понад 500 посад до кінця року.
Перцовський зазначив, що компанія прагне перенаправити працівників офісних секторів на оперативні напрямки, зокрема у регіони, де існує нестача кадрів: провідників, машиністів, ремонтників. За даними УЗ, брак у цих спеціальностях досягає приблизно 20%.
Оптимізація розпочалася з відділів, які визнані найменш ефективними, особливо тих, чия роль зменшилася в умовах цифровізації.
Крім того, компанія визнає проблему надмірної кількості управлінських ланок та дублювання функцій. За інформацією джерела Forbes в середньому менеджменті УЗ, в деяких центральних підрозділах скорочення штатів може досягати 50%.
Такі заходи зумовлені фінансовими труднощами компанії. Витрати на персонал у 2024 році зросли на майже 14%, сягнувши 51,8 млрд грн, що становить більше половини всіх витрат. Це перевищує темпи зростання доходів, які за рік підвищилися лише на 11% – до 104,1 млрд грн.
Хоча у 2023 році компанія зафіксувала прибуток, минулого року Укрзалізниця зазнала збитків у 2,75 млрд грн. У першому кварталі 2025 року ситуація ще більше ускладнилася: виторг зменшився на 22%, а чистий збиток зріс до 6,7 млрд грн.
Головною причиною зниження доходів УЗ є різке скорочення вантажних перевезень, які залишаються основним джерелом прибутку компанії.
Укрзалізниця планує у 2025 році провести закупівлю пілотної партії нових вагонів. Вся система контролю вагонів буде здійснюватися з купе начальника поїзда.
На вагонах нового типу також буде реалізовано перехід з вугільного опалення на повністю електричне з удосконаленим індивідуальним керуванням температури в кожному купе.