Все про мости «Вечірньому Києву» розповів генеральний директор КК «Київавтодор» Олександр Федоренко.
— Скажіть, будь ласка, які особливі завдання на літній будівельний сезон стоять по ремонту мосту Метро?
— Міст Метро, нагадаю, збудований ще у 1965 році й з того часу він капітально не ремонтувався. Споруда має індивідуальну конструкцію, таких об’єктів у світі більше немає. Це складна аркова споруда з натяжною попередньо напруженою арматурою.
Нагадаю, у 2015 році, коли провели обстеження споруди, фахівці наголосили на деградації конструкцій мосту і появі певних дефектів, які можуть впливати на довговічність, стійкість і міцність даної споруди.
А повторне обстеження у 2021 році показало, що міст потребує капітального ремонту. Враховуючи, що з 2008 року Міст метро має статус об’єкта культурної спадщини, то увесь цей час ми могли виконувати тільки протиаварійні роботи для того, щоб її підтримати та зняти питання безпеки руху. Проте це лише один з етапів.
У майбутньому мосту потрібна реставрація, тому що це об’єкт культурної спадщини. Але, власне кажучи, реставрація все одно буде включати ремонтні роботи капітального характеру.
Із серпня 2024 року ми розпочали масштабні протиаварійні заходи — встановлення тимчасових металевих підтримуючих конструкцій під основними прогонами мосту. Їх два і через них проходять судна. Зараз триває занурення паль у річище Дніпра під мостом на глибину близько 30 метрів. Всього їх буде близько 160. Роботи ведуться в цілодобовому режимі, без вихідних.
Одночасно тривають роботи з влаштування ще однієї особливої конструкції. Кожна стійка підтримуючої конструкції буде захищена спеціально влаштованими льодорізами для проходу льоду. Тим самим убезпечити від можливого пошкодження влаштовані конструкції.
Також облаштовують викаточний пірс, де збиратимуть нову металеву аркову конструкцію. От її вже влітку плануємо заводити під перший прогін мосту, туди, де вже багато десятиліть служить стара аркова конструкція. Нову мають встановити в проєктне положення. Це складна технічна задача.
— Поясніть, будь ласка, що це дасть?
— Встановлення цих підтримуючих конструкцій дасть можливість, як стверджують проєктувальники ще 20 років безпечно експлуатувати Міст метро.
— Чи буде перекриватися рух поїздів метро на час виконання робіт?
— На час виконання протиаварійних робіт рух авто та поїздів метрополітену спорудою збережений. Перекривати рух поїздів не заплановано.Також забезпечене судноплавство.
— Що буде далі по завершенню робіт, запланованих на літо?
— Проєкт передбачає завершення протиаварійних робіт у 2026 році. Влітку ми тільки розпочнемо встановлення аркових конструкцій в одному із прогонів. Всього прогонів, де потрібно встановити підтримуючі конструкції, чотири. У двох основних судноплавних прогонах будуть повністю встановлені аркові конструкції. В суміжних двох — встановлять металеві підтримуючі конструкції на половині прогону.
Після того, як завершимо протиаварійні роботи, будемо планувати реставраційні. Вони включатимуть, звісно, розроблення проєктної документації, а надалі й виконання робіт. Але коли ми вже встановимо підтримуючі конструкції, то зможемо стверджувати, що Міст метро безпечно експлуатуватиметься до реставрації.
— Щодо Дарницького автомобільного мосту, то автомобілістів турбує відсутність дорожньої розмітки у напрямку з правого на лівий берег. Там розмітка коли-небудь буде нанесена, хто за неї відповідає?
— Мабуть, всі в Києві знають про проблематику на мосту. Однак не кожен знає про балансову приналежність даного мосту.
Дійсно, сьогодні є така проблема в частині його утримання і обслуговування. Як відомо, основний проїзд з правого на лівий берег знаходиться на балансі Укрзалізниці. І переважна більшість з’їздів і заїздів на Дарницький міст також перебуває у віданні Укрзалізниці, в тому числі й з’їзди на вулицю Петра Радзіня. А ось проїзд з лівого на правий берег обслуговується нашим комунальним підприємством — КП «Київавтошляхміст».
Цей проїзд з правого на лівий берег, відколи був побудований міст, так і не передали на баланс Києву, тому він і не закріплений за експлуатаційним утриманням комунальної служби. Отже, спрямовувати туди кошти, щоб ремонтувати дорожнє покриття чи нанести розмітку ми не можемо.
І Київавтодор, і місто не один раз зверталися, щоб належним чином увідповіднити ситуацію, закінчити там певні роботи й передати його на утримання місту. Але, на жаль, є певні труднощі в цьому напрямку і на сьогодні ця ділянка залишається на обслуговування Укрзалізниці.
— Скажіть, будь ласка, щось чути про міст Патона?
— Щодо мосту Патона, за останньою наявною інформацією, на сьогодні відсутня проєктна документація на його реставрацію. Міст Патона віднесено до пам’ятки культурної спадщини й роботи на ньому мають бути також реставраційними з особливостями пристосування до сучасних норм і вимог.
Рішенням уряду повноваження щодо цих робіт має держава в особі Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України й підпорядкована йому Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області.
Однак у період з 2017 року по теперішній час Київавтодором та балансоутримувачем споруди — підприємством «Київавтошляхміст», вживаються ряд критично важливих заходів для забезпечення безпечної експлуатації споруди.
Читайте також: «Чому Південний міст потребує постійних ремонтів: фахівці пояснюють основні причини».
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»