Одним із таких феноменів є шопер — містка, зручна, а ще екологічна сумка, яка міцно закріпилися в гардеробах людей в багатьох країнах. Що ж посприяло такій популярності? Давайте зануримося в історію становлення та дізнаємося відповідь на це питання.
Історія появи шоперів: від ринку до модних подіумів
Cпочатку шопери були виключно практичними предметами. В XIX вони мали вигляд плетених та полотняних торбин, які люди використовували для продуктів.
Згодом в 1944 році ці версії удосконалилися. З’явилась функціональна бавовняна сумка шопер Töte Bag з міцними ручками. Проте, на цьому історія не закінчилася.
В XX–XXI столітті вироби стали надзвичайно популярними. Все тому, що вони були екологічними, а проблема з пластиковими відходами постала гостро. Зараз же, сумки шопери — це невід’ємна частина гардеробу багатьох людей. І, навіть більше — моделі з’являються в колекціях культових брендів, зокрема Balenciaga, Louis Vuitton, Prada.
Чому шопери стали популярними?
Якщо перші прообрази сумок підкорювали покупців своєю практичністю, то сучасні моделі мають набагато більше переваг.
Екологічні та соціальні чинники популярності
Глобальні проблеми екології змусили людей шукати альтернативу одноразовим пластиковим пакетам. Держави багатьох країн почали впроваджувати заборони та обмеження на використання пластику, а бренди — пропагувати свідоме споживання.

Все це створило оптимальні передумови для росту попиту на еко сумки шопери. Вони довговічні, зручні та не шкодять довкіллю.
Колаборації люксових брендів із екологічними ініціативами
Більшість світових модних будинків активно підтримують екологічні кампанії. Саме тому, в їхніх колекціях періодично з’являються екосумки в різних варіаціях. Наприклад, в свій час такі вироби випускали в рамках колекцій Stella McCartney, Prada Re-Nylon, Gucci Off The Grid.
Вплив соціальних мереж на тренд
Instagram, TikTok і Pinterest є справжніми прискорювачами розвитку тренду. Бренди та інфлюенсери зараз активно використовують стильний шопер для створення образів, а фото і відео викладають в соцмережі. Таким чином відбувається популяризація тренду на екосумки.
Функціональність та зручність шоперів
Еко-торбинки, на відміну від маленьких сумок, вміщують не тільки найнеобхідніше, а ще й багато додаткових речей.

Це робить їх кращим рішенням для покупок, подорожей, роботи та навчання. Завдяки простому дизайну та зносостійким матеріалам, їх можна використовувати щодня, що робить їх надзвичайно практичними.
Комерційний аспект та маркетингові стратегії
Бренди дуже швидко зрозуміли цінність шоперів як рекламного носія, тому почали випускати свої фірмові сумки. Прикладами є IKEA, Marc Jacobs та Dior.

Ідея була успішною, тому згодом сумки для покупок частиною маркетингових стратегій. Обмежені колекції шоперів створюють ажіотаж і змушують людей стояти в чергах за «ексклюзивом». Це підвищує їхню цінність та робить їх не лише корисним аксесуаром, а й модним атрибутом.
Популярні моделі шоперів на 2025 рік
В цьому році стилісти рекомендують звернути увагу на еко торби кількох моделей:
- в кольорі бургунді та оливковому відтінку;
- з матової м’якої шкіри під «замшу»;
- цікавих форм.
В тренді також шопери цікавих форм. Наприклад, моделі з зав’язками, які можуть стягуватися та розширюватися в об’ємі.
Чи залишаться шопери в моді?
Мода на усвідомлене споживання та екологічні матеріали не зникає, а навпаки, посилюється. Багато брендів роблять ставку на перероблені тканини, органічний бавовник та веганську шкіру, що відповідає сучасному запиту на сталість.
Саме тому, екошопер не просто залишиться в моді, а й буде розвиватися, підлаштовуючись під нові тенденції. Завдяки поєднанню стилю, зручності та еко-свідомості такі сумки продовжать займати важливе місце в гардеробах модників по всьому світу.
«Джерело: the-blub.com»
Леонід РУДЕНКО