Які плани та процеси відновлення Харківського шосе в Києві: Фотозвіт

Дорога була зведена ще у 1967 році, відповідно до технічних стандартів навантаження того періоду. Перед початком відновлення шосе експерти ДП «Національний інститут розвитку інфраструктури» провели діагностику стану Харківського шосе та встановили, що внаслідок тривалої експлуатації дорожнє покриття та основа дороги зазнали значних деформацій — глибокі колії, тріщини та просідання. Про це інформує компанія-підрядник Autostrada.

Будівельні роботи охоплюють ділянку Харківського шосе завдовжки 5,4 км, яка з’єднує проспекти Соборності, Леоніда Каденюка та Миколи Бажана. Це один з основних автошляхів лівого берега, який проходить через густонаселені райони — Соцмісто, Стару та Нову Дарницю, а також Харківський масив.


На даний момент дорожні бригади Autostrada розпочали укладання шарів дорожнього покриття. В даний час роботи зосереджені на ділянці від Харківської площі до вулиці Юрія Литвинського (непарна сторона). У виконанні проекту беруть участь 100 одиниць спеціальної техніки та понад 200 працівників із дорожньої та мостобудівельної ділянок Autostrada.

Перед укладанням нових конструктивних шарів дорожнього одягу прокладають нову каналізаційну мережу, ремонтують і замінюють оглядові колодязі.

Роботи виконуються силами компанії. Для забезпечення стабільної якості та безперервності процесу працює сучасний асфальтний завод MARINI TOP TOWER 3000 — власність компанії. На всіх етапах виробництва діє багаторівневий контроль якості матеріалів, який здійснюється у власній сертифікованій лабораторії.

За сприятливих погодних умов планується завершити асфальтування до кінця поточного року, а повний комплекс робіт — в першому кварталі наступного.

Щодо деталей, то Autostrada зазначає, що мінімальний розрахунковий модуль пружності — основний показник, що визначає міцність дороги, має становити 468 МПа. Натомість на Харківському шосе цей показник нині менше ніж 200 МПа.

«За такого рівня модуля пружності заміна лише верхніх шарів дорожнього покриття є неможливою. Без посилення основи проблеми з колійністю, просіданням і тріщинами знову виникнуть. У результаті дорога залишиться вразливою до навантажень і швидко втратить рівність», — підкреслили в компанії-підряднику.

В Autostrada вважають, що нове будівництво дороги, що гарантує тривалий термін служби покриття, є єдиним і правильним варіантом.

Отже, заплановано повний капітальний ремонт дорожнього покриття: фрезерування старого асфальту,

  • заміна основи,
  • укладання нового вирівнювального шару ЩПС, обробленого цементом,
  • сучасне тришарове асфальтобетонне покриття.
  • Під час реконструкції буде створено безбар’єрне середовище з пониженням бортового каменю та облаштуванням тактильної навігації.
  • Нова організація дорожнього руху: будуть замінені світлофорні об’єкти та встановлені нові — де це необхідно.
  • Для безпечного та комфортного проїзду перехресть з’являться додаткові смуги накопичення для лівих поворотів.
  • У межах проекту також проведуть повний ремонт тротуарів, примикань, місцевих проїздів, облаштують сучасні комфортні зупинки громадського транспорту, парковки та велодоріжки.
  • Модернізують систему зовнішнього освітлення: передбачено використання енергоефективних LED-світильників, системи управління освітленням, що дозволяє частково вимикати або зменшувати яскравість у різний час доби.
  • Мостобудівельні бригади Autostrada працюють над реконструкцією підземних пішохідних переходів: посилюють конструкції перекриття, влаштовують сучасну гідроізоляцію, зводять нові сходові марші, монолітні пандуси та навіси з полікарбонату.
  • На пішохідних переходах і велопереїздах бордюри будуть знижені до рівня проїжджої частини, влаштовано тактильну плитку.
  • У переході біля Інституту хімії високомолекулярних сполук НАН України заплановано встановити ліфти для забезпечення безбар’єрності та доступності для всіх груп населення.

По завершенню робіт Харківське шосе розшириться — матиме по три смуги в кожному напрямку (крайні праві смуги слугуватимуть для пропуску маршрутного транспорту), що значно підвищить пропускну здатність та зменшить рівень заторів, відповідаючи потребам столиці.

«В результаті реалізації проєкту Харківське шосе перетвориться на новий, сучасний та безпечний інфраструктурний об’єкт, збудований за найвищими стандартами якості. Це буде зручна й інклюзивна транспортна артерія столиці, що служитиме киянам багато років, забезпечуючи комфорт і надійність», — запевняють в Autostrada.