Індійські імпортери нафти з РФ вимагають від своїх російських партнерів зниження цін, оскільки ризики, пов’язані з торгівлею цією нафтою, зростають.
Індійські покупці вважають, що знижки повинні бути підвищені до приблизно $10 за барель від базової ціни Brent, повідомляє Reuters з посиланням на свої джерела.
“Індійські покупці обґрунтовують свої вимоги тим, що банки посилили контроль через суперечності між політикою ЄС і США щодо російської нафти. $10 – це значно більша знижка, ніж 2-3 долари за барель, які спостерігалися у вересні”, – зазначається у статті.
У той же час деякі російські постачальники висловили думку, що індійські партнери просять надмірних знижок. Вони попередили, що можуть перенаправити частину жовтневих спотових вантажів до Китаю.
“Обсяги російської нафти, що постачається до Індії у жовтні, складуть в середньому близько 1,4 млн барелів на добу. Це менше, ніж 1,5 млн барелів на добу у серпні та 1,6 млн барелів на добу у вересні”, – повідомляють джерела.
На фоні ряду західних санкцій проти РФ “тіньовий флот” нафтових танкерів продовжує розвиватися, заявив головний економіст великої сінгапурської торгівельної компанії Trafigura Саад Рахім.
У 2023 році “тіньовий флот” зростав повільніше, але все ж продовжує розширюватися, адже нові судна часто замінюють ті, що потрапили до “чорного списку”.
Рахім відзначив, що мита США наразі мають обмежений вплив на світову економіку та попит на паливо.