Інклюзивність та безбар’єрність столичних ЦНАП: що зроблено для відвідувачів

Як зазначають у Департаменті (Центрі) надання адміністративних послуг, загалом шлях до безбар’єрності простору та інклюзивності послуг розпочався у 2011 році і охоплює фізичну, інформаційну, суспільну та цифрову складові.

Так, у 2011–2017 роках у ЦНАПах встановлювали пандуси, облаштовували спеціалізовані паркувальні місця і санітарні кімнати з урахуванням потреб людей з інвалідністю та інших маломобільних груп.

У повідомленні Департаменту йдеться, що починаючи з 2018 року, у межах міської комплексної цільової програми «Київ без бар’єрів» придбали принтер для друку шрифтом Брайля та виготовили на ньому інформаційні матеріали. Крім того, встановили інформаційні кіоски та термінали електронної черги для осіб з інвалідністю на кріслі колісному.

«Також у цей період розпочалося навчання адміністраторів жестовій мові, яке наразі відбувається систематично. Адміністратори опанували основні жестові одиниці з різних тем з урахуванням специфіки роботи та вивчили дактильну абетку й правила дактилології», — розповіли у Департаменті (Центрі) надання адміністративних послуг.

У 2019 році на базі Департаменту протестували та встановили комунікаційну систему для людей з порушеннями слуху. Ця система є новітньою розробкою та забезпечує комфортну взаємодію персоналу з відвідувачами з порушеннями слуху.

У повідомленні Департаменту йдеться, що з початку повномасштабного вторгнення росії в Україну ЦНАПи адаптувалися до надання адміністративних послуг в умовах воєнного стану. Так, у центрах підготували альтернативні джерела для роботи в умовах відключень електроенергії. Посилили роботу єдиного сall-центру ЦНАП міста Києва, який працює навіть під час повітряних тривог та консультує заявників, зокрема як отримати адміністративні послуги через Портал Дія.

«Адміністратори ЦНАПів проходять навчання щодо технік та інструментів психоемоційної підтримки людей, які перебувають у складних життєвих ситуаціях. А також — практичні заняття з медицини, тактичної та домедичної допомоги, протимінної діяльності», — підкреслюють у Департаменті.

У 2023 році перелік послуг ЦНАП значно розширився — додалися послуги соціального спрямування та для ветеранів. Так, для обслуговування ветеранів війни та членів їхніх сімей запровадили проєкт «Адмінсервіс «Ветеран». У межах цього проєкту розробили 6 комплексів адміністративних послуг за однією заявою відповідно до статусів. Усі процедури оптимізовані, а адміністратори пройшли відповідне навчання.

У 2023–2025 роках розширили й мережу ЦНАП: відкрили 10 територіальних підрозділів районних ЦНАП. Ремонтні роботи виконувалися з урахуванням принципів безбар’єрності.

Згідно з моніторингом Міністерства цифрової трансформації України, рівень архітектурної доступності ЦНАПів становить 90%. Так, у ЦНАПах забезпечено архітектурну доступність: є місця для паркування автомобілів особами з інвалідністю; приміщення облаштовані пандусами; встановлені мнемосхеми; нанесені тактильні смуги та контрастне маркування. Санітарно-гігієнічні приміщення пристосовані для осіб з інвалідністю: є поручні, тривожні кнопки, тримачі для милиць, дзеркала з нахилом. А зони для надання послуг комфортні для використання людьми на кріслі колісному.

Відвідувачам у Департаменті нагадали, що для них у ЦНАПах інформація щодо найпопулярніших послуг доступна шрифтом Брайля. Адміністратори володіють жестовою мовою. Також для відвідувачів з повною втратою слуху є можливість скористатися жестовим перекладачем онлайн Українського товариства глухих «Сервіс УТОГ-24/7».

Для родин із дітьми облаштовані кімнати для догляду за немовлятами та дитячі куточки.

Завдяки принципу екстериторіальності містяни можуть звертатися до будь-якого ЦНАПу незалежно від місця реєстрації, що значно підвищує зручність отримання послуг.

Читайте також: «Київ Мілітарі Хаб опрацював протягом року 12 тисяч звернень від родин загиблих на війні киян».

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»

Джерело