Запроваджені США санкції щодо російських нафтових компаній, таких як “Роснефть” та “Лукойл”, викликали значну тривогу серед китайських нафтопереробних заводів.
Китайські компанії намагаються зберегти постачання сировини, одночасно уникнувши потрапляння під вторинні фінансові обмеження, як зазначає Bloomberg.
Протягом перших дев’яти місяців 2025 року Китай імпортував близько 20% нафти з Росії, що еквівалентно приблизно 2 млн барелів на добу, роблячи Москву одним з головних постачальників для китайських НПЗ, які виготовляють дизель, бензин і пластмаси. Санкції від США, ЄС і Великої Британії мають завершити фінансові операції з компаніями, на які накладено обмеження, до 21 листопада. У випадку порушення цих вимог підприємства можуть позбутися доступу до міжнародних банківських послуг, страхування та глобальних проектів.
“Китай рішуче виступає проти односторонніх санкцій, які не мають підстав у міжнародному праві і не були санкціоновані Радою Безпеки ООН”, – заявив представник Міністерства закордонних справ Китаю Го Цзякунь.
Минулого тижня Велика Британія розширила свій список санкцій, додавши до нього “Роснефть”, “Лукойл” та китайську компанію Shandong Yulong Petrochemical Co. Це рішення викликало занепокоєння серед азійських трейдерів. Американські санкції також зачіпають китайські порти Жичжао та Дунцзякоу, через які проходять поставки російської та іранської нафти.
Важливим аспектом співпраці між Москвою та Пекіном залишається довгострокова угода між “Роснефтью” та China National Petroleum Corp (CNPC). Умови угоди передбачають постачання нафти марки ESPO через трубопроводи безпосередньо до заводів у Дацині. Ці приватні підприємства значно залежать від російської нафти, що робить їх особливо вразливими до логістичних збоїв.
Експерти зазначають, що наразі немає чіткої інформації про те, чи підпадають під санкції трубопровідні постачання, обсяг яких складає близько 800 тис. барелів на добу. За даними компанії Kpler, минулого року “Роснефть” та “Лукойл” постачали приблизно 25% усього російського експорту нафти в Китай.