Нещодавно у Музичному салоні Національної філармонії України відбувся сольний концерт народної артистки України Ольги Чубаревої «Solomia», де вона представила насичену музичну програму з оперними аріями італійських та німецьких композиторів ХІХ — початку XX століття.
Ініціаторкою музичного проєкту стала сама виконавиця, яка наголосила, що неперевершений голос та майстерність неперевершеної Соломії Крушельницької надихає її на творчість впродовж життя.
«Цей концерт — моя присвята, вияв шани та данина пам’яті найвидатнішій українській оперній примадонні Соломії Крушельницькій, якій аплодував увесь світ. Її історія — це історія мрії, впертості та визнання. Історія, яку повинні знати українці. Особисто для мене — це підтвердження того, що меж немає, що мрії здійснюються, коли є неймовірний талант і надзвичайна сила волі», — розповідає пані Ольга.
Для цього концерту виконавиця спільно з концермейстеркою Марією Віхляєвою підготували 10 надзвичайно складних оперних арій з опер Джузеппе Верді «Аїда» та «Сила долі», «Тангейзер» Ріхарда Вагнера, «Мадам Баттерфляй» та «Флорія Тоска» Джакомо Пуччіні, «Сільська честь» П’єтро Масканьї» та «Джоконда» Амількаре Понк’єллі.
Варто зазначити, що свого часу ці ролі стали знаковими для Соломії Крушельницької, яка своїми неповторними виступами підкорила провідні сцени Італії, Іспанії, Франції, Португалії, Польщі, Австрії, Єгипту, Аргентини та Чилі.
Відомо, що саме її унікальний голос і акторська майстерність зробили вирішальний внесок у відновлення успіху опери «Мадам Баттерфляй» Джакомо Пуччіні після провалу її першої постановки. Натхненний її виконанням, Пуччіні надіслав Крушельницькій фотокартку з особистим підписом: «неперевершеній та найчарівнішій Баттерфляй» (Джакомо Пуччіні, Торре дель Лаго, 1904).
Крім того, Соломія Крушельницька була серед перших виконавиць ролі Саломеї в опері Ріхарда Штрауса, що лише зміцнило її репутацію як однієї з найвидатніших оперних співачок свого часу.
Особливого колориту концерту додала ведуча концерту, музикознавиця Маргарита Бахуринська, яка поділилася цікавими фактами з життя і творчості неперевершеної Соломії Крушельницької. Її розповіді відкрили для слухачів нові грані таланту й особистості примадонни, нагадуючи про її внесок у світове оперне мистецтво.
Окрім цього, вона особливо підкреслила виконавську майстерність Ольги Чубаревої, розповідаючи про її творчі здобутки та досягнення. Цікаво, що свого часу Ольга Чубарева стала першою українською стипендіаткою Вагнерівського фестивалю в Байройті та є володаркою численних відзнак та премій.
Творча співпраця дуету Ольги Чубаревої та Марії Віхляєвої стала яскравим втіленням гармонійного поєднання історії й сучасності в оперному мистецтві.
Захід став не лише музичним святом для прихильників Ольги Чубаревої, але винятковою подією — встановленням світового рекорду за найбільшу кількість оперних шедеврів, виконаних однією співачкою в межах однієї концертної програми.
Досягнення було офіційно зареєстроване у престижному міжнародному проєкті Book World Records, який вшановує унікальні здобутки людства, а сама артистка отримала почесний диплом про встановлення рекорду.
Ця знакова подія стала не лише особистим досягненням солістки Національної філармонії Ольги Чубаревої, але й важливим кроком у популяризацію української вокальної школи на міжнародному рівні.
До теми: Шевченко, ювілеї та українські акценти: концерти березня у столичній філармонії.
Тетяна АСАДЧЕВА, Борис КОРПУСЕНКО «Вечірній Київ»