Заняття проводять для представників структурних підрозділів КМДА, які під час роботи стикаються з високим рівнем психологічного навантаження.
Цього разу заняття присвятили азбуці комунікації, медіації та практиці вирішення конфліктів. Її провели коучі — конфліктологи та психологи з громадської організації «Жінки за зміни». Ця організація запропонувала провести тренінги та лекції для працівників соціальної сфери та комунікаційних підрозділів міста.
Конфліктолог пані Вікторія подала присутнім основні положення теорії про конфлікти, познайомила з інструментами та шляхами виходу з них.
Слухачі під час навчань дізналися, що є два основні види конфліктів, що в основі конфліктів лежать протилежні цілі груп учасників, а агресія — основний їх провокатор.
«Я хочу донести до слухачів, що не всі конфлікти мають наслідки, що конфліктна ситуація ще не є конфліктом, а спусковим механізмом для її розвитку має бути інцидент. Говоримо зі слухачами про методи діагностики та аналізу, а також стратегії й тактики поведінки в конфліктах», — сказала пані Вікторія.
Присутні на тренінгу службовці вирішували також практичне завдання — шукали вихід зі змодельованої конфліктної ситуації. Розв’язання завдання проходило у групах і модератори заходу дали на нього не більше п’яти хвилин. І у більшості випадків слухачі запропонували свої безконфліктні сценарії.
Наразі й службовці й громадяни, з якими вони працюють, знаходяться в постійному напруженні й часто в стресі через війну. Службовцям доводиться вирішувати багато людських проблем, і підтримати їх надзвичайно важливо. Люди повинні вміти працювати в конфліктних (кризових) ситуаціях, підтримувати тих, хто у стресовому стані та, перш за все, знати, як підтримати самих себе.
Такі тренінги допомагають зберігати людський потенціал і дають змогу проявити здібності у кризових ситуаціях, водночас виявити слабкі місця, над якими варто працювати. В цьому переконані організатори навчань — Департамент суспільних комунікацій та ГО «Жінки за зміни», які говорять, що чим більше ми будемо працювати над психологічною стійкістю держслужбовців, тим якіснішою буде їхня робота.
Нагадаємо, як зазначала докторка юридичних наук Ірина Сопілко, мета навчання, які триватимуть, дати кожному службовцю інструменти для того, щоб він міг витримувати щоденні стреси й не вигоріти.
Катерина НОВОСВІТНЯ, фото Олексій САМСОНОВ «Вечірній Київ»