23 квітня у Шевченківському Vcentri Hub провели завершальне заняття з серії «Держслужбовець на зв’язку: право, комунікація, довіра».
Їх організували для представників структурних підрозділів Київської міської державної адміністрації за ініціативи Департаменту суспільних комунікацій.
Часто держслужбовці зіштовхуються з різними стресовими ситуаціями на робочому місці.
Саме для того, аби коректно реагувати на подразники та прояви агресії під час роботи з іншими людьми, учасники працювали з практичними психологами.
Впродовж всіх чотирьох занять спеціалісти розтлумачували та пояснювали різні психологічні реакції, як вберегти своє ментальне здоров’я, чому іноді потрібно вміти казати «ні».
Крім цього, важливим аспектом таких лекцій була двостороння комунікація. Держслужбовці мали нагоду ставити актуальні питання, ділитися власним досвідом та переживаннями.
«Зараз будь-яка розмова та спілкування дуже важливі. Можливість висловитися іноді є необхідною. Не кожен скаже, що йому болить, що хвилює, але в процесі занять можна зробити висновки щодо тієї чи іншої ситуації. Адже держслужбовці щодня свою професійність та демонструють навички комунікації під час роботи. Таке спілкування важливе і для нас, адже ми ділимося власним досвідом, сьогодні вони щось взяли з цієї аудиторії, завтра ми», — розповідає членкиня громадської організації «Жінки за зміни» Вікторія Череватюк.
Зараз, коли більшість українців перебувають у стресовому стані внаслідок війни, держслужбовці працюють з людьми, які також зазнавати втрат. Це додаткове навантаження та робота з емоціями, яка потребує фахового підходу.
На деяких практичних заняттях під час курсу «Держслужбовець на зв’язку: право, комунікація, довіра» учасники розбирали змодельовані ситуації. Там вони конкретно розглядали комунікацію, наприклад, з агресивними відвідувачами.
А також важливим кейсом був розбір теми, як не отримати емоційне вигорання та впоратися зі стресом.
«Це дійсно непересічний досвід. Держслужбовці, особливо які працюють у сфері комунікації з громадянами, щодня зіштовхуються з різними маніпуляціями, іноді агресією. Разом з учасниками ми намагалися знайти виходи з різних ситуацій, адже єдиного рецепта вирішення певної ситуації не існує. Відповідно кожна людина також по-своєму реагує на різні речі. Протягом чотирьох тренінгів ми намагалися надати моральну підтримку держслужбовцям, розглядали психологічні кейси. Проте в усьому ми намагалися знаходити позитив», — підсумовує курс докторка юридичних наук, професорка, заслужена юристка України, президентка громадської організації «Жінки за зміни» Ірина Сопілко.
Читайте також у репортажі «Вечірнього Києва» як проходили попередні лекції, зокрема про те, що робити у випадку комунікації з агресивним відвідувачем державної установи.
Олександра ПЛАКІНА, «Вечірній Київ»